reklama

Rhonda Byrne: Zázrak

"Vďačnosť je liek na narušené či problémové vzťahy, na chatrné zdravie či chýbajúce peniaze a na nešťastie. Vďačnosť odbúrava strach, obavy, zármutok a depresiu a prináša šťastie, jasnosť, trpezlivosť, milotu, súcit, pochopenie a pokoj duše. Vďačnosť ponúka riešenia problémov a okrem toho aj príležitosť na uskutočnenie vašich snov."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Takto zhrnula kdesi v závere svojej knihy Zázrak jej posolstvo Rhonda Byrne. Nečítala som jej predošlé knihy a nevidela som ani film Tajomstvo. Hovorili mi o ňom priatelia a známi, ale necítila som potrebu. Každý deň si vravím, že nemám čas na televízor a na polici mám desiatky titulov, ktoré na mňa čakajú. Okrem toho sa snažím starať o svoju rodinu, byť užitočná v práci, byť tu pre svojich priateľov a blízkych a urobiť k tomu niečo užitočné. Možno to tak malo byť - že naše prvé stretnutie si ma počkalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zázrak ku mne prišiel v ťažkom období, kedy som stratila jedného z najcennejších ľudí v mojom živote. Pocit, že som prišla o kus seba samej, svojej minulosti a určite aj budúcnosti sa vo mne rozmáhal s každou ďalšou myšlienkou.
Vždy, keď sa mi život skomplikoval a niektoré veci sa zdali sa byť neriešiteľné, prišlo niečo zvonku a odrazu to šlo. Takto som napríklad prišla k bytu, vymaľovala som ho výmenou za inú prácu, zabezpečila prvé samostatné Vianoce mojich detí 24. 12. o druhej nad ránom a kopec iných dôležitých drobností.
Svet sa mi nikdy neobrátil chrbtom a mnohí ľudia zanechali v mojom živote nezmazateľnú stopu, i keď sa v ňom ocitli iba na chvíľočku. Pretože to, čo pre nich bola maličkosť znamelo pre mňa neuveriteľne mnoho. Každý deň sa to snažím vrátiť niekomu inému. Lebo dobré skutky sa pohybujú vo vesmíre, aby sa niekde znovu usadili. Zachovávajú sa ako hmota a nikdy nezmiznú. Tak, ako sa netratí vďačnosť, ktorú pociťujeme za veci, ktoré dostávame. Stáva sa z nej dobrý skutok, ktorý sa posunie niekomu inému.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som otvorila obálku a našla v nej Zázrak, vedela som, že je to zase jedna náhod /i keď vravím, žen náhody nejestvujú/, ktorá je tu preto, aby som si z nej vzala, čo mi ponúka. Aby som poďakovala za to, čo mi otec v živote stihol dať, pamätala si všetko to krásne, nikdy sa neprestala bicyklovať a v kufri auta nosila uterák a plavky. Lebo tak bude so mnou stále a ja nikdy nezabudnem, že dôležité je iba to čo si užijem svojím srdcom. Keď budem vnímať dobrotu, lásku a pociťovať vďak za každú chvíľu, príležitosť aj minútu prežitú v dobrej spoločnosti. Rhonda nás to chce naučiť krok po kroku.

V závere knihy sú aj vyjadrenia čitateľov, konkrétne Oprah Winfreyovej, ktorá píše, že vďačnosť jej priniesla príležitosti, vzťahy aj peniaze. Ak by ste v tej chvíli chceli pomyslieť na to, že niektorí už všetko dávno majú, zažeňte ju. Lebo táto kniha je o tom, že všetko znamená pre každého niečo iné a ak budete ďakovať za to čo máte, možno napokon zistíte, že iné vám ani netreba. A pamätajte si - ak po niečom naozaj túžite a nezabudnete byť dobrým a vďačným človekom, určite to dostanete. Tak, ako ja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kniha Zázrak Vás utvrdí v správnosti Vašich postojov, alebo Vás naučí poďakovať za každú drobnosť. Ukáže Vám maličkosti, ktoré máte, ale nestačili ste si ich všimnúť. Prevedie Vás zázrakom zvaným šťastie, ktoré nemusí byť iba muška zlatá, ale môže sa stať Vašou súčasťou a formou denných cvičení do Vášho života môže priniesť aj trvalú zmenu. Verím, že aj keď ani potom nebudete spokojní každú minútu svojho bytia, naučíte sa ceniť si chvíle, ktoré za to stoja a keď bude najhoršie, priniesú svetlo aj do temných chvíľ.

Prajem Vám pri tom všetkom veľa úspechov. Nech je rok 2013 tým najšťastnejším, aký ste doposiaľ zažili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rhonda Byrne: Zázrak; Ikar 2013

Milena Veresová

Milena Veresová

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Fakt, ty nie si nijaká princezná. Si obyčajná mama!" Zoznam autorových rubrík:  Zo životaKnihyPolitikaPoéziaNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu