reklama

Niet kam ujsť

Mala som zlý deň v práci. Myslím naozaj zlý. Občas sa mi zdá, že dnes je možné z človeka pod zámienkou efektivity zodrať aj kožu. Keď nie tú skutočnú, tak aspoň tú pomyselnú ochranu duše. Neviem, kde sa skrýva tá moja, ale v poslednom čase niekde veľmi hlboko. Až tak, že ju niekedy nedokážem nájsť ani keď ju veľmi potrebujem. V duši mám skryté svoje poetično, schopnosť tešiť sa z maličkostí, čerpať energiu z krásnych vecí či situácií; ako keď mamina kričí v Deň detí ráno na synka náhliaceho sa do školy: „Nebež. Budeš spotený.“ Je tam všetko čo potrebujem na to aby som skutočne žila. Nie existovala, nehladovala či nemrzla ale skutočne bola a cítila, že to ostatné čo treba preto obetovať, za to stojí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Konštatovanie, že hladný kôň lepšie ťahá som po prvý krát počula od jedného zamestnávateľa. Nebol môj. Každopádne mávam po takýchto vyhláseniach či dňoch nutkanie obuť si dobré topánky, napiecť si buchiet to batohu a vybrať sa na ďalekú cestu. Na jej konci by bol možno lepší život, širší rozhľad či koniec sveta. Tam by som zahodila svoj problém ako N!xau svoju fľašu alebo zložila kosti. V tejto chvíli na tom nezáleží. Jednoducho by som ušla.
Kedysi dávno to šlo aj tu. A dnes?
Čo všetko je treba dnes obetovať tomu aby sme prežili?
Už od škôlky nás pripravujú na systém. Potom príde škola a neskôr zamestnanie. Povinné poistenie, odvody, dane a tlačivá.
Chceš sa navečer dovolať kamošom a nemáš pár tisíc na mobil? Nevadí. Žiaden problém. Stačí zmluva a telefonovať môžeš hneď.
Chceš si užívať víkendy a peši je všade ďaleko? Veď je to jednoduché. Stačí si vybaviť leasing a máš auto aké chceš. Nové, ojazdené, červené, modré, japonské či vyrobené u nás. Zaplatíš poistku a môžeš ísť kam chceš.
Chceš bývať sám a mať svoju slobodu? Aj to sa dá. Vyberieš si banku a vybeháš nejaké papiere. Potom už len vybaviť spotrebný úver na nábytok a zariadenie. V lete môžeš skočiť na dovolenku, či pred Vianocami za požičané nakúpiť darčeky. Dnes sa dá všetko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skutočne takmer bez výnimky. Dá sa s tým však aj slobodne žiť? Peniaze sú vraj sloboda. Je ale slobodná cesta k nim? Ja ju nepoznám. Viem iba, že by som občas chcela slobodne prejaviť svoju vôľu či názor, ale nemôžem napriek tomu, že sa moje vnútro búri. Pretože prácu potrebujem aj zajtra. Aby som mohla zaplatiť vodu, elektrinu, strechu nad hlavou, telefón...aby sme neboli hladní, špinaví a mohli existovať. Pretože bez toho sa žiť nedá.

Milena Veresová

Milena Veresová

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Fakt, ty nie si nijaká princezná. Si obyčajná mama!" Zoznam autorových rubrík:  Zo životaKnihyPolitikaPoéziaNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu