Knižné trailery ako forma propagácie

Autor: Milena Veresová | 16.11.2011 o 12:50 | (upravené 16.11.2011 o 14:18) Karma článku: 3,77 | Prečítané:  917x

Poznáte knižné trailery alebo je to pre Vás novinka?  Zaujímalo by ma ako hodnotí takýto druh multimediálnej propagácie knihy čitateľ. Stačí to na zachytenie prvého dojmu alebo je lepšia ukážka? Kupujete knihy pre zaujímavú obálku, alebo sa orientujete iba na osvedčených autorov? Čo si myslíte o tom, že aj samotní spisovatelia aktívne reklamujú svoje knihy?

Verím, že si ešte pamätáte na knihy Jozefa Kariku V Tieni mafie a Čas dravcov. Rozohral príbeh Michala Harvana, chlapca čo sa rýchlo učí. V prvej časti sme sledovali ako Michal rastie a čo ho formuje. Žije vo svojom meste, vysporiadava sa zo svojou minulosťou a zatvrdzuje sa na skalu. Aj preto sa vypracuje až na primátora. V druhej časti Čas dravcov je Michal učičíkaný mocou a jeho nitky siahajú až do vysokej politiky. Aj pre vysoký let padá až na dno. Z tejto časti majú mnohí pocit, že Jozef písal obraz našej spoločnosti a s istotou pomenúvajú hrdinov "skutočnými" menami. Dvojka je drsnejšia a niektorými paralelami akoby bližšia slovenskej realite. Ľahko sme akceptovali bahno v politike.

Na tretí diel Nepriateľ štátu som našla tento knižný trailer.
Na môj vkus som sa dozvedela primálo, ale po prečítaní prvých dvoch častí mi to stačilo. Mimo trailer som zistila, že kniha je napríklad aj o tajnom spolku, ktorý sa snaží zmeniť smerovanie krajiny a prevziať moc.
Vraj na naše pomery utopistické.
Spomenula som si na internetovú debatu o Červenom kapitánovi a templárskej línii - niektorí Dominikovi Dánovi vyčítali túto časť ako neuveriteľnú. Údajne povedal, že sa mu aj zdala pritiahnutá za vlasy, ale bola skutočná.
Možno iba zatvárame oči, tak ako to robíme s desiatkami skutočností v našom okolí na ktoré nechceme reagovať a nemáme záujem ich vidieť reálne.
Ale dosť bolo filozofovania.
Našla som aj trailer na prvý diel V tieni mafie.

Marketing u nás robia zvyčajne vydavateľstvá, hlavne veľké domy, a často spolupracujú aj s veľkými obchodmi. Nositeľom nových foriem propagácie kníh je najmä vydavateľstvo Ikar. Ako prví prišli s projektom predčitateľov a podľa toho čo vidím, priniesli aj prvé knižné trailery. Okrem kníh Joža Kariku napríklad na knihu z projektu Mám talent Nový život bez chlapa.
Na tomto vlaku sa vezie aj kníhkupectvo Martinus trailerom na knihu Ľavá ruka boha v angličtine, ktorý má titulky, ale aj Ostrov nekonečných lások.

Aj tieto dva tituly vydal Ikar. Posledný spomínaný trailer má už pomerne vysokú sledovanosť. Aj preto by ma zaujímalo, čo na to hovorí konzervatívny slovenský čitateľ? Prišiel už čas aj na tento modernejší spôsob propagovania kníh?

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?